loading...
منتظران یار
تبادل لینک
باسلام
با تمامی سایت ها و وبلاگ های مذهبی تبادل لینک می کنیم



شما دوست عزیز هم می تونی از قسمت نظرات یا از قسمت تبادل لینک پائین صفحه باما تبادل لینک کنید
دوستان پس از تایید لینک از طرف ما لینک ما از سایت یا وبلاگ خود حذف نکنید

!سایت بزرگ دوکس وان!
دوکس وان: محلی مناسب برای تبلیغات شما
منتظر بازدید : 2480 جمعه 1393/03/09 نظرات (0)

مقاله ای در مورد”بی حجابی در آخرالزما ن”

حجاب وآخرالرزمان

حضرت محمد (صل الله علیه و آله) فرموده اند: زنانی که در عین پوشیدگی برهنه اند؛ کجراهه می روند و دیگران را نیز به انحراف می کشانند؛ سرهایشان همچون کوهان شتر فرو هشته است، اینان به بهشت نمی روند و حتی بوی آن را نیز استشمام نخواهند کرد. (میزان الحکمه ، ج۲ ، ص ۹۹۴)

 

 

مقاله ای در مورد”بی حجابی در آخرالزما ن”

حجاب وآخرالرزمان

حضرت محمد (صل الله علیه و آله) فرموده اند: زنانی که در عین پوشیدگی برهنه اند؛ کجراهه می روند و دیگران را نیز به انحراف می کشانند؛ سرهایشان همچون کوهان شتر فرو هشته است، اینان به بهشت نمی روند و حتی بوی آن را نیز استشمام نخواهند کرد. (میزان الحکمه ، ج۲ ، ص ۹۹۴)


حضرت علی (علیه السلام) می فرماید: در آخر الزمان، که از بدترین زمان ها است، زنانی هستند که در حالی که پوشش دارند ولی برهنه اند. (لباس نازک و بدن نما می پوشند) و با خودآرایی از خانه بیرون می آیند آنها از دین خارج شده و در فتنه ها داخل گشته اند. به شهوات تمایل داشته، به سوی لذات نفسانی می شتابند و حرام های الهی را حلال می شمرند، اینان در دوزخ به عذاب الهی گرفتار خواهند شد. (وسایل الشیعه، ج ۱۴ ، ص ۱۹)

حضرت محمد (صل الله علیه و آله) می فرماید: نفرین خدا بر مردی که لباس و (آرایش) زنانه داشته باشد و لعنت خدا بر زنی که به لباس و (آرایش) مردانه در آید. (کنز العمال، ج۱۵، ص۳۲۳)



بسم الله الرحمن الرحیم

این مقاله را با طرح سوالی آغاز می کنیم:

ا-علل بی حجابی و راه های جلو گیری از آن چیست؟

۲- حجاب واقعی به چه معناست؟

بی حجابی و بی عفتی عوامل گوناگونی دارد که باید آنها را بشناسیم . مهمترین عوامل آن عبارتند از : تربیت اجتماعی ، وتربیت دینی میباشد و اگر شخصی تربیت دینی درستی داشته باشد قطعاً تربیت اجتماعی را داراست ولی افرادی که تربیت دینی ندارند معمولاً تربیت اجتماعی خوبی را ندارند ویا اگر به ظاهر دارای تربیت میباشند خلاف دستور شرع میباشد.

البته ناگفته نماند که همین رابطه خوب افراد در جامعه است که باعث نظم و امنیت جامعه میباشد ولی باز همین رابطه هم باعث منکراتی از قبیل بی حجابی میباشد اگراین رابطه ها فرهنگ سازی نشده و بدون تربیت دینی در جامعه برقرار گردد یکی از عواقب آن همین ترویج بی حجابی و بی عفتی است که متأسفانه در جامعه ما رواج یافته است واین ها همه بخاطر عدم تربیت دینی است که ریشه همه تربیتهاست .

وباز متأسفانه چون غرب با فرهنگ سازی که کرده است ولو غلط وباطل و با برنامه ریزی های دقیق برای پیاده کردن دقیق این فرهنگ سازی باعث شده این بی حجابی رواج پیدا کند و از طرفی هم چون در جامعه ما تربیتِ اسلامی و دینی فرهنگ سازی نشده در نسل جدید حجاب از میان برداشته شده است ما باید بوسیله رسانه های ملّی ترویج حجاب کنیم نه بی حجابی و متأسفانه یکی از عوامل مهم بی حجابی و الگو گرفتن افراد بی حجاب از همین رسانه هاست که که با فیلم هایی با مضمون دینی و غیر دینی که اصلا با حجاب واقعی قرآن وعترت سازگاری ندارد موجب ترویج بی حجابی در جامعه شده ایم .

یکی دیگر از عوامل بی حجابی که ریشه اش به همان تربیت دینی بر می گردد بی حیایی است که خود باب جدا گانه ای را میطلبد ولی مختصراً به آن اشاره میشود .امام باقر (علیه السلام)در حدیثی می فرمایند :((الحیاءُ و الایمان مقرونانِ فی قَرنٍ فاِذا ذَهَبَ اَحَدَهُما تَبِعَهُ صاحِبُهُ ))ترجمه :حیا و ایمان در یک خانه اند اگر یکی از آنها برود دیگری هم خواهد رفت{بحار الانوار ج ۷۸ص ۱۷۷ ح ۴۵ }

یکی دیگر از عوامل بی حجابی، ترویج و تولید لباسهای غیر دینی است که در جامعه رواج یافته است و این همان فرهنگ سازی غلط در جامعه است که به این وسیله بی حجابی رواج یابد وتا جلوی این مهم گرفته نشود هیچ فایده ای ندارد اگر در جامعه فقط لباسهای مطابق با دین تولید شود مردم مجبورند از همان لباسها استفاده کنند ولی به محض وارد شدن لباسهای غیر دینی بی حجابی هم رواج می یابد پس تنها راه حل لباسهای دینی است .

اما حجاب چیست ؟

تعریف حجاب در آیات و روایات ، بسیار آمده است از جمله در سوره نور آیات ۳۰و۳۱خداوند متعال میفرماید:((قل للمومنین یَغُضُّوا مِن اَبصارِهِنَّ ….وقُل لِلمومِنین یَغضُضنَ مِن اَبصارِهِنّ ……ولا یُبدینَ زینَتَهُنَّ الِّا لِبُعولَتِهِنَّ …..))که اشاره به پوشاندن زینت می کندودر سوره احزاب آیات ۳۲و۳۳ سوره احزاب به این مورد اشاره شده که زنان صدایشان را آهسته کنند ودر خانه ها بمانند و صریح آیه ۵۷ سوره احزاب میفرماید :اگر مردان از شما سوالی کردند از پس پرده حجاب با آنان سخن بگویید .

این تعریف حجاب در قرآن میباشد که اَصلاً واَبداً در جامعه ما رعایت نمیشود حتی در مورد بانوانی که حجاب چادر دارند وحتی فیلمهایی که مثلا تبلیغ دین میباشد تا چه رسد به فیلمهایی با موضوع غیر دینی زیرا طبق صریح آیه قرآن که میفرماید :((وَقَرنَ فی بیوتکن ولا تبرجن تبرج الجاهلیه الاولی ))که در بالا اشاره شد باید بانوان در پس پرده حجاب باشند ودر خانه بمانند وخودشان را شبیه برج نمایش ندهندو آیه هم مطلقاً گفته چه باحجاب چاذر ئجه بدون آن ولی متأسفانه زنان کارمند وشاغل در جامعه ما بسیار زیادند و معمولاً هم در کنار مردان مشغول به کار هستند و این خود موجب تهییج مردان میشود لذا قرآن میفرماید از پس پرده حجاب صحبت کنید پس فقط پوشیدن چادر فایده ای ندارد.

در همین مورد حضرت زهرا (سلام الله علیها)میفرمایند:((خَیرٌ لِلنِساءأن لا یُرینَ الرِّجال ولا یَراهُنَّ الرِّجال )){بحارالانوارج۴۳ص۵۴}بهترین چیز برای زنان این است که نه زنان مردان را ببینند و نه مردان آنها را ببیند ولی متأسفانه این فرهنگ غلط غربی ِزن در کنار مرد در جامعه ما رواج یافته است و این همان بر نامه ریزی غرب برای پیاده کردن اهداف خودش می باشد پس ما باید کاری بکنیم که این حجاب در جامعه عملی شود و اولین قدم این اقدام باید از خانواده شروع شود حجاب هم همانطور که گفته شد چادر تنها نیست بلکه قطع ارتباط با نامحرم است چه همکار و چه غیر آن ، لذا در حدیث نفرموده بهترین چیز حجابِ چادر است بلکه حضرت به قطع ارتباط با نامحرم اشاره فرموده است .

زنانِ جامعه اسلامی وظیفه مهمتری دارند که در خانه است و آن تربیت دینی افراد جامعه از درون خانواده که اگر جامعه ای خانواده های با ایمان داشت آن جامعه را میتوان دینی گفت ولی اگر جامعه ای خانواده های دینی و اهل عمل کردن به دین را نداشت آن جامعه به فساد کشیده می شود لذا اگر با نگاه منصفانه و غیر متعصبانه به جامعه نگاه کنیم می بینیم که در جامعه ما ترویج بی حجابی بیش از ترویج حجاب واقعی است .

به امید روزی که این فرهنگ حجاب واقعی در جامعه رواج یابد افکار غلط و غربی گِرا کنار رود تا جامعه ای خالی از بی حجابی و بد حجابی داشته باشیم .

در انتها به نظریه فقها میپردازیم که قابل توجه میباشد :

طبق نظریه تمام مراجع اگر زن می داند در بیرون کسی هست که به قصد لذت به او نگاه کند واجب است صورت خود را بپو شاندودر جامعه ی امروز این امری بدیهی و روشن می باشد لذا استاد الفقها و المجتهدین حضرت آیت الله خویی رحمه الله نظرشان در مورد پوشاندن صورت این است که بنابر احتیاط واجب باید در همه حالات صورت پوشانده شود .

منبع:شمیم یار

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
این وب فقط جهت ترویج شعار اهلبیت درست شده
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما کدام مداح بیش تر می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 122
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 89
  • باردید دیروز : 77
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 886
  • بازدید ماه : 801
  • بازدید سال : 20,274
  • بازدید کلی : 295,509
  • کدهای اختصاصی

    آپلود عکس

    !عینی فرد!
    سایت کربلایی حسین عینی فرد